Surprise: Arab media blacking out Wikileaks revelations about Iran

Headlines in the heavily state-controlled Saudi media were dominated by news of King Abdullah’s ongoing physiotherapy, while the top story in the Emirati newspaper, Al Bayan, centered on Prince Mohamad bin Rashid’s praise for the country’s progress toward “transparency.” Most mentions of the WikiLeaks documents in official Arabic news outlets were scrubbed of any reference to the countries of the Arabian Peninsula, focusing instead on U.S. attempts to control the damage to its diplomatic relations.

Even the Qatar-based Al Jazeera, considered one of the most credible pan-Arab news outlets, tread lightly in its coverage and generally refrained from repeating the most incendiary quotes from the heads of neighboring states.