Russia's propaganda machine discovers Democratic candidate Tulsi Gabbard

An NBC News analysis of the main English-language news sites employed by Russia in its 2016 election meddling shows Rep. Tulsi Gabbard of Hawaii, who is set to make her formal announcement Saturday, has become a favorite of the sites Moscow used when it interfered in 2016.

Several experts who track websites and social media linked to the Kremlin have also seen what they believe may be the first stirrings of an upcoming Russian campaign of support for Gabbard.

Since Gabbard announced her intention to run on Jan. 11, there have been at least 20 Gabbard stories on three major Moscow-based English-language websites affiliated with or supportive of the Russian government: RT, the Russian-owned TV outlet; Sputnik News, a radio outlet; and Russia Insider, a blog that experts say closely follows the Kremlin line. The CIA has called RT and Sputnik part of “Russia’s state-run propaganda machine.”