Three CNN employees resign over retracted story on Russia ties

Thomas Frank, a reporter for “CNN Investigates,” last Thursday appeared to have a compelling exclusive on the story of the year. The Senate Intelligence Committee, reported Frank, was investigating a Russian investment fund — the Direct Investment Fund (RDIF) — “whose chief executive met with a member of President Donald Trump’s transition team four days before Trump’s inauguration.”

That transition team official is Anthony Scaramucci, a Wall Streeter who was expected to take a prominent White House position but did not. Scaramucci met in January with RDIF head Kirill Dmitriev.

The CNN exclusive — which hung from one unnamed source — didn’t take long to wither. Breitbart News’s Matthew Boyle bombed the CNN piece as baseless. Sputnik News published a refutation, indicating that the fund was not a part of Russian state bank Vnesheconombank, as the CNN report had claimed. This detail mattered a great deal, considering that Vnesheconombank was listed in a set of sanctions issued by the U.S. government. According to the CNN report, the Senate Intelligence Committee’s probe into this matter was linked to the meeting between top Trump adviser/son-in-law Jared Kushner and Vnesheconombank CEO Sergey Gorkov during the presidential transition.